Jump to content
  • Sign Up
Celiac.com Sponsor:


Celiac.com Sponsor:


Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Rachel--24

Omg...i Might Be On To Something

Recommended Posts

I was thinking, by the time we can get ART done IF they happen to find lyme I don't even know if this thread would be around to report it. :unsure: We'll see if we can swing in for that next fall so we've got to keep this thread going for at least another 1 1/2 years. :P

Well...I'm hoping we'll all be better by then. :P

Even if I was 100%....eating mickey mouse shape pancakes for breakfast and huge plates of spaghetti for dinner.....I'd still be there for you Andrea. :)

And...anyone else who is looking for some help.

I remember when we all started to realize more about MSG and there was so much info on everything it was in at the time I was trying to avoid so much I felt so overwhelmed with info I had to just step back becasue I felt like I was gonna go crazy!!

Yeah....MSG and corn <_< ...betweeen the two of those things....WOAH...total brain overload. :blink:

And then came Auxigro. :lol:

Scott did say he tested me in "reverse" (which just means that when he had a strong arm it was bad, but when he had a weak arm it was good)...not sure why, but he was using a technique that he learned when Amy was here.

I think with traditional muscle testing when the arm goes weak...its bad...and then a strong arm is good?? I dont know if Scott told me this or if I read it somewhere. :unsure:

With ART its the opposite...strong arm is good. I thought thats how they always tested but maybe they can switch stuff around?? I dunno...but I did figure he would be better at it when he tested you...since he just spent about 4 days testing people with Amy...he's gonna learn more and more each time.

He's always learning....always absorbing stuff. I dont think he's the type to say he's learned it *all*...he will keep expanding his knowledge as long as he's doing this stuff.

HEY....too bad the *real* Dr.'s out there couldnt have that same frame of mind.... that same type of dedication....wilingness to help others...etc <_<

Yeah...maybe I'm still a little bitter. :ph34r:

Share this post


Link to post
Share on other sites

This is random but did anyone see "Planet Earth" last night? There was this scene showing really fierce protective geese trying to scare away a fox. I was thinking those are the exact geese Rachelville needs :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
So I've been thinking more about the ART/BioSET Rachel/Donna testing, lol. It fascinates me, but I'm too foggy brained to really think too much about it. :P Anyway, I find it fascinating that Rachel was tested at BioSET and found right away to have lyme and in ART was not found right away to have Lyme. I was not found to have lyme with BioSET but was found right away to have it with ART.

Maybe its because of how Lyme can hide behind other things. It can hide within the mercury...same with Candida...it also burrows very deep into the tissue. Depending on whats going on with the Lyme...or other things you might be treating...it might sometimes reaveal itself and then other times there is no sign of it??

Kind of in the same way that its difficult to get it to show up in the bloodtests...or urine tests. Because it hides. It will use the metals and candida to hide behind...so that it can avoid attack from the immune system.

If you stir things up it might be more likely to appear in testing. I wasnt really taking anything at all when Scott tested me....except my cats claw for Lyme....but I'd been off of it for about a week before I saw him.

Also I hadnt touched the metals and was not on any antifungal.

He had suspected maybe the cats claw was the reason it wasnt showing up...even though I had been off of it for that week. He had already seen my Western Blots via email before I ever set up ART with him....so I think he was expecting to find Lyme. He does feel my WB's indicate Lyme.

He also knew that Anna was finding Lyme in BioSET.

So he just didnt know why he wasnt picking anything up that day....except for the fact that I tested really well for the Cats Claw.

I think I really stirred things up before I saw Amy....I had the 2 weeks on NDF.

If any metals were moved around...this could have released some Lyme.

Also...while I was doing NDF....I did not take Cats Claw. I had stopped taking it because for some reason I get freaked out about taking more things...and I just wanted to try the NDF on its own.

So...I actually hadnt been on the Cats Claw for a a few weeks (at least) before I saw Amy.

Something was happening at that time because I got really toxic.....remember....I wasnt even excited about seeing Dr. Amy!! :blink:

I was actually crying that day....on my way to BioSet...I didnt even want to go!!

So yeah...there was some toxic overload...dont know if it was from candida getting released...or if I moved too much mercury than I could get through my kidneys...or what. Definately stuff was getting stirred up though. <_<

I think that might be why Lyme showed up with her and not with Scott.

The issues of mold, candida and metals are showing strong in all of the tests...all of the time. I think Lyme just hides within them and sometimes avoids detection. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
I'm wondering if somehow my energy...which seems to kill batteries and stuff, lol, also makes it more difficult to get readings at BioSET

Donna....WTH?? :huh:

Your energy kills batteries?? :o

Ummm...did I miss that story?? :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites
My mom says "but don't you have trees and bushes here" :lol:

:lol::lol:

Yeah...theres that....and then theres also the fact that you are Donna...and bugs just love you. :wub:

A tick would probably find you in Alaska. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
I think with traditional muscle testing when the arm goes weak...its bad...and then a strong arm is good?? I dont know if Scott told me this or if I read it somewhere. :unsure:

With ART its the opposite...strong arm is good. I thought thats how they always tested but maybe they can switch stuff around?? I dunno...but I did figure he would be better at it when he tested you...since he just spent about 4 days testing people with Amy...he's gonna learn more and more each time.

He's always learning....always absorbing stuff. I dont think he's the type to say he's learned it *all*...he will keep expanding his knowledge as long as he's doing this stuff.

Hum, so I wonder what he was talking about with "reverse"...maybe I didn't hear the part about traditional muscle testing, lol.

This is random but did anyone see "Planet Earth" last night? There was this scene showing really fierce protective geese trying to scare away a fox. I was thinking those are the exact geese Rachelville needs :lol:

:lol:

If you stir things up it might be more likely to appear in testing. I wasnt really taking anything at all when Scott tested me....except my cats claw for Lyme....but I'd been off of it for about a week before I saw him.

This could be it too...I was taking all the new supplements Anna had given me, and started taking the Chlorella but that was AFTER she tested me the second time for lyme I think.

Donna....WTH?? :huh:

Your energy kills batteries?? :o

Ummm...did I miss that story?? :unsure:

Well it was more of a sentence than a story. :lol: Somewhere in the last 10 pages I just said that I stopped buying and wearing regular watches because the batteries die after a very short time...not a normal time frame either. So I always say that I have some sort of weird energy. :lol:

:lol::lol:

Yeah...theres that....and then theres also the fact that you are Donna...and bugs just love you. :wub:

A tick would probably find you in Alaska. ;)

LMAO!!!! :lol: How could I forget! :lol:

Okay, I've already started the denial thing, so bear with me and please forgive me in advance--sheesh, I'm not even diagnosed yet. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

It's beginning to sound like I may need to have everyone here take some chlorella for a little while before we head to ART testing.

Rachel, you'll have to tell me what kind you got at Whole Foods that was supposed to be good.

I don't blame any of you for being bitter about your doctors experiences. I was fortunate that the doctor recommended to me just happens to be a family doctor who does a lot of different things. I'm still willing to send whatever info his way that I can though. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
This is random but did anyone see "Planet Earth" last night? There was this scene showing really fierce protective geese trying to scare away a fox. I was thinking those are the exact geese Rachelville needs :lol:

:lol::lol: That's a good one. Didnt' see it though......don't have TV.

:lol::lol:

Yeah...theres that....and then theres also the fact that you are Donna...and bugs just love you. :wub:

A tick would probably find you in Alaska. ;)

That why she's our pest relocator. :P

Okay, I've already started the denial thing, so bear with me and please forgive me in advance--sheesh, I'm not even diagnosed yet. :lol:

You're forgiven. I haven't hit denial with anything YET. Hopefully, that trend will continue. :) It surely would be nice if we could swing ART this year......but, oh well. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
That why she's our pest relocator. :P

Yes, and last night I was laying on the couch with my head on the arm rest and something caught the corner of my eye...it was a tiny little spider crawling near my head! You better believe that thing got relocated real quick. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
FYI:

Title: Gastrointestinal pathology in children with Lyme disease

Authors: Fried MD, Duray PH, Pietrucha D

Source: JSTD 1996; 3:101-104

Abstract:

Ten children between the ages of 8 and 19 with Lyme disease presented with chronic gastrointestinal symptoms. Biopsy evidence of inflammation was found in the stomach, duodenum, and colon. Pathologies included gastritis, duodenitis, gastric ulcer, colitis, and a histopathology resembling Crohn's disease. Spirochetes with the microscopic appearance of Borrelia were found in five patients with chronic inflammatory conditions of the gastrointestinal tract. The inflammation may have been due to the spirochete itself, a reactive product related to their presence in the gastroin-testinal tract, or a consequence of medications used to treat Lyme disease.

Wow, I am so far behind, I may never catch up! But I just saw this and wondered if anyone was still in touch with Penguin? She was diagnosed last year with Crohn's--but it might very well be Lyme, mightn't it? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
She was diagnosed last year with Crohn's--but it might very well be Lyme, mightn't it? :blink:

You never know. :huh:

In my mind its starting to look like Lyme is mistaken for alot of stuff. <_<

The list is loooong...

Share this post


Link to post
Share on other sites
It's beginning to sound like I may need to have everyone here take some chlorella for a little while before we head to ART testing.

Andrea,

I dont think you need to worry...I dont think you guys have alot of issues for Lyme to even hide behind. If you did...you would be feeling it...and trust me...you would FEEL it. :o

Soooo...if you ever got tested...if its there..I'm sure it would show up. ;)

I dont think you'd need to "stir" things up.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Carla....I SEE YOU.

HAPPY BIRTHDAY TO YOU...HAPPY BIRTHDAY TO YOU.... :D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Its a good thing you dont have to hear me sing.... :lol::lol:

Hope you're having a great Birthday. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Carla....I SEE YOU.

HAPPY BIRTHDAY TO YOU...HAPPY BIRTHDAY TO YOU.... :D:D

Thank you! :)

I put up a new avatar ... it was taken on Easter ... I know, I don't *look* sick, LOL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OMGosh, we talked about it all weekend and I still forgot to say...

HAPPY BIRTHDAY CARLA!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Its a good thing you dont have to hear me sing.... :lol::lol:

Hope you're having a great Birthday. :)

:lol::lol::lol:

We had our Skyline Chili, now I'm waiting for my daughter's soccer practice to be over so we can have our ICE CREAM!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
This is random but did anyone see "Planet Earth" last night? There was this scene showing really fierce protective geese trying to scare away a fox. I was thinking those are the exact geese Rachelville needs :lol:

Did our geese escape??? :o:o

They have left us...apparantly someone fed them Auxigro....they've lost their minds!! :blink:

They abandoned Rachelville....the geese got chemicalized...total MSG addicts now....giving into the temptations of the crazy gluteny world.....and television. :o:o

What are we gonna do now?? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

My sister said that there are a lot of false negatives in lyme testing. I tested negative and they have now labeled me with leaky gut. They did not do any testing but said the massive loss of weight and loose bowels is how they got this diagnosis. They put me on Nystatin, digestive enzymes and probiotics. I weigh only 94lbs now so I hope it works.

Share this post


Link to post
Share on other sites
We had our Skyline Chili, now I'm waiting for my daughter's soccer practice to be over so we can have our ICE CREAM!!

Oooh...Caramel. :D

Love the new pic......heck....I couldnt even tell which was was you...everyone looks healthy and happy. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
My sister said that there are a lot of false negatives in lyme testing. I tested negative and they have now labeled me with leaky gut. They did not do any testing but said the massive loss of weight and loose bowels is how they got this diagnosis. They put me on Nystatin, digestive enzymes and probiotics. I weigh only 94lbs now so I hope it works.

That is true. Were you tested by Igenex? They have the most accurate testing available, but it still can be a false negative, especially if you're going by CDC standards. Do you have your results? If you have a couple positive bands that are specific to Lyme but don't meet CDC tracking criteria, you still probably have it, especially in the presence of symptoms.

Share this post


Link to post
Share on other sites
My sister said that there are a lot of false negatives in lyme testing. I tested negative and they have now labeled me with leaky gut. They did not do any testing but said the massive loss of weight and loose bowels is how they got this diagnosis. They put me on Nystatin, digestive enzymes and probiotics. I weigh only 94lbs now so I hope it works.

Yes, I've heard the same thing about the false negatives. Which lab were you tested through...did they use Igenix? They still have false negatives, but I think they're still the most accurate for testing.

Sorry! I was reading something Rachel had posted earlier. Opps.

Hey, not to worry, this is still a current topic around here, lol. Welcome by the way!

Share this post


Link to post
Share on other sites
My sister said that there are a lot of false negatives in lyme testing. I tested negative and they have now labeled me with leaky gut. They did not do any testing but said the massive loss of weight and loose bowels is how they got this diagnosis. They put me on Nystatin, digestive enzymes and probiotics. I weigh only 94lbs now so I hope it works.

If you werent tested by Igenix...I wouldnt trust the test results. They have the most accurate testing for Lyme. Other labs are pretty useless for Lyme testing.

I was at 94 lbs. awhile back...I also have Leaky Gut. Lyme could be behind it for you....I'd get tested through Igenix and see an LLMD (Lyme specialist) before ruling it out.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Celiac.com Sponsor:

  • Forum Discussions

    Never went to a "gym" always felt on edge there and only used hotel ones at 4am when no one else was. What  invested in a few years after I got diagnosed was a set of resistant bands, a stationary bike (late got a under desk elliptical,...
    Think I just had a serve response to some red wine I drank last night, severe cramps, bloating, etc. I have never had a reaction like this to red wine, a new bottle I’ve never tried before. Has anyone had a gluten reaction to red wine? ...
    It's not because it's a new year. It's because I want to do something new now that my life has changed due to Celiac disease.  I'm eating way less junk nowadays and I miss it a lot. Never been a health interested person before, but I ...
×
×
  • Create New...