Celiac.com Sponsor (A1):



Celiac.com Sponsor (A1):


Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Rachel--24

Rachelville 2

Recommended Posts

I still wanna eat McDonalds everyday. :ph34r:

I would never ever do it....not even for one day but deep down....the desire for a Big Mac, chicken nuggets, fries and cheeseburger is still there....and yes, Supersize Me.....puleeeeze.

I am soooooo bad arent I. :(

No, you are not bad. My husband would die for some good McDonalds food but it's okay for him to want it because I know he would never be foolish enough to go himself a Big Mac.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I'll second that. In fact, I'll third & fourth that also!

Then I'll have to fifth that. :P:P:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
I never really watched the show -- when I did I thought the character of Joey was funny. Now Rachel ... different reason to watch. :D

:lol::lol::lol:

Oh, and I love rollerblading....disappearing for a couple hours on rollerblades=fun times around the town

I was completely dairy free today :) so if I'm sick tomorrow....everyone knows why.....let's hope not though. It will probably be like the gluten....I won't really notice a difference until I go back to it :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bad is not wanting to, bad is giving in! Wanting to & refraining means you are soooooo GOOD!

Very good point Leah!

I was completely dairy free today :) so if I'm sick tomorrow....everyone knows why.....let's hope not though. It will probably be like the gluten....I won't really notice a difference until I go back to it :wacko:

Good luck Morgan on going dairy free. I've made it about a month now, and feeling pretty good. I don't have near the mucous build up as I did, so that has to be a good sign :lol:

Uh oh! You may risk cross contamination from me from time to time since my husband is the celiac one. For the most part I am gluten free but unlike Bill, I can cheat from time to time if my daughter wants to order pizza or something. However, we doctored up some Amy's gluten free pizza the night before last & then I took the leftovers for the lunch the next day & it was YUMMY!

That is what our deglutenizing chamber is for, and the gluten sniffing Dingo dogs, and protective geese, and probably the purple glittery bats come in to play here on some level. :lol:

For those wondering --- I am not gluten free yet --- darn doctors -- more testing to go. So, still have the same issues as previous posts. Yes, I did feel better on the gluten-free diet but, my family hx as previousy posted requires I get all the testing done. Hopefully done and over with by the end of September.

Omgosh, I just noticed this. Picard, you are not gluten-free yet??? Shocked! I just assumed you were.....

:lol: Chandler is def. one of my favs, Ross is pretty funny too though.... It's hard to pick one favorite because they play off each other so well, the whole group is funny.

I dont like Phoebe :ph34r:

That one was funny, and the teeth whitening as mentioned already....hmm, remember when they poked ugly naked guy to see if he was still alive? Hmm, or when Chandler took a bath (with Monica's salts/candles)? That one was hilarious. Move the boat, move the boat!

:lol::lol:

All great moments, here's a couple more-

I love when Joey put on Phoebe's maternity pants to eat an entire turkey.

I LOVE when they do the flashbacks and Ross and Chandler are dressed up like the Miami Vice guys, or Chandler's Flock of Seagulls hair style :lol::lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Julie,

I didn't realize Picard wasn't gluten free either. I thought he had other food intolerances.

New picture again everyone.j

We are Racheling some ice cream tonight. :ph34r: Still looking to buy an ice cream maker and use alternate milk products......somehow. Maybe dairy occassionaly. I just ordered some raw cheese to try. :blink: Maybe that won't be so bad since it isn't pastuerized.

Hi Dan and celiac3270,

Are you two going to join us?

Hi Linda,

Good to see you again. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
How does it look? I need a better pictue in natural light...

From what I can see it looks nice. Any way to brighten the picture up?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hi Linda,

Good to see you again. :P

OH! Now we're spying on people?

I can't figure out how to do two quotes, but I hope the dingoes are friendly. I had Eggos for breakfast. (I did brush my teeth!) Mostly I sneak gluten when Ty's not around. He doesn't usually seem to care, but I try not to wave it in his face. His brother on the other hand...gluten with extra gluten sprinkled on top, please.

As far as a Rachelville job...I can edit, p.a. and direct the Rachelville TV News. If there is such a show. You'd need someone to shoot, report and anchor it though.

We have Good Morning Canada (a rather boring cross-Canada Saturday morning talk show) coming to our affiliate in September. I have already pitched Celiac Awareness Month for October with 3 or 4 ideas and today our assignment editor sent a shooter to catch the Cycling for Celiac group coming into town. Unfortunately they rode too fast, so we didn't get them cycling, but at a restaurant eating. Edmonton will have to send someone out on Sunday to get them coming home. It was a ten-day ride from Victoria, BC through the Rockies to Calgary and then up to Edmonton.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok, Julie: Make your list, and everyone can make lists and we can compare and then maybe meet up and take a trip! I am game for it!!!! :D:D:D

OK, here is my list-

Other than what I mentioned before, visiting every state to see beautiful things (i.e. Blue Ridge Mtns), I want to also:

Go all over Mexico, Canada, Ireland, Scotland, England, Spain, and Greece to name a few

Learn to in-line skate/ice skate

Go roller skating again!

Take up golf, again!

Take up skiing, again!

Run in a marathon ( a short one :lol: )

Try rock climbing

Hike some well known place (?)

Learn more Spanish, dang it!

Learn to sew

Grow a garden

And that's about all I can think of for now :D (I'm sure I am leaving some things out....)

What is everybody elses 'to do' in this lifetime list???

<---- Fixed red hair!!!

*phew* Glad that's over!! :)

How does it look? I need a better pictue in natural light...

It looks great to me, love it!!!

But I think you are right, a picture in natural light would give us a better sense of the color.

I can't figure out how to do two quotes, but I hope the dingoes are friendly.

As far as a Rachelville job...I can edit, p.a. and direct the Rachelville TV News. If there is such a show. You'd need someone to shoot, report and anchor it though.

The dingo girls are very friendly, they are such a big part of Rachelville :) We love them and their Dingo wrangler Susie Q!!!!

Sounds like a perfect job for you :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
As far as a Rachelville job...I can edit, p.a. and direct the Rachelville TV News. If there is such a show. You'd need someone to shoot, report and anchor it though.

Celia is/was our newscaster....need to see if she is still interested. Morgan is our newswriter. You can edit and direct the shows.

What's p.a.? :unsure:

Julie,

Is that a new picture.....it looks like it. Very nice. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Celia is/was our newscaster....need to see if she is still interested. Morgan is our newswriter. You can edit and direct the shows.

What's p.a.? :unsure:

Julie,

Is that a new picture.....it looks like it. Very nice. :D

Thanks Andrea, yep it's a different one.

I am guessing p.a.=production assistant??????? But really I have no idea :lol: Production something....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Celia is/was our newscaster....need to see if she is still interested. Morgan is our newswriter. You can edit and direct the shows.

What's p.a.? :unsure:

Julie,

Is that a new picture.....it looks like it. Very nice. :D

P.A. Production Assistant. It mostly consists of counting backwards. 30. 15. 10, 9, 8, etc. "super in" "lose super". A super is the thingy that has the guys name on who is talking. So if Andrea B is talking about reading labels for 4 hours her first trip to the grocery after diagnosis, a graphic would come on underneath Andrea's face that says: Andrea B/Recently Diagnosed with Celiac or Andrea B/Thinks Gluten Sucks or something like that.

It's the perfect job really. I'm very bossy and so as the director I tell people what to do and they HAVE to do it. It's their job to listen to me. (I direct the late news 4x a week.)

I'm at work right now. I have to go edit a story about more and more pets getting sent to the Humane Society because of the lack of housing here and especially pet friendly housing.

You mean new picture of the fellas? It's from July at Stampede. I have one from holidays I have to put up soon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Linda,

That sounds interesting. :)

Linda: Edit, Produce; Direct Rachelville news and happenings

Share this post


Link to post
Share on other sites
OK...I'm gone for a day and a half....and now I'm 20 pages behind!! How will I ever catch up?? Did anyone take shorthand for me?? ;)

What did I miss?? :rolleyes:

you can't be 20 pages behind, there are only 18 pages!

sorry

You missed the roller skating talk and the changing of the avatars, not sure exactly, not yet as bad as the OMG thread which has like 150 pages .

Share this post


Link to post
Share on other sites
OK...I'm gone for a day and a half....and now I'm 20 pages behind!! How will I ever catch up?? Did anyone take shorthand for me?? ;)

What did I miss?? :rolleyes:

Also talk of the tv show friends and making a list of things you want to do in your lifetime. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

aghhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!! had a long post with like bazillions of quotes.....holy heck, messsed up, it is gone....I am tired and not so well (ate nuggetts today :ph34r: but DID I HAVE A CHOICE? my houseguests went and got them today.....) ;)

hi everybody.....just a quick hello....a drop-in.....too much to say...not enough energy....

Susan - susie Q - susie - - whatever - how about Dingo? :)

RACHEL - Supersize Me - snap out of it - - Big Macs for you only in Finland....I love that movie, esp. the barfing scene in the beginning... ha ha ha ha ha :lol:

chelsea - hair looks good - -

Ryan - a mixed blessing, Greenland, I am sure! Career-wise, how fantastic - but the separation....we must all be in prayer for you.

so much more but I am too tired.

See you all

oh - - so funny - - I just noticed I have another job in my title - evidently I am part-owner of a jewelry store - - ha ha ha I did not know but yes, job accepted.... :)

nighty-night

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fixed red hair!!!

How does it look? I need a better pictue in natural light...

Chelse....It looks great!!!! From what I can tell...it looks really good....of course I cant see the exact color with the lighting but it appears to be more natural looking. :)

What is everybody elses 'to do' in this lifetime list???

My list:

-Go to Hawaii again

-Swim with dolphins

-Fall in love again

-Have kids

-Must learn Spanish-been listening to latin music almost all my life....can sing the words perfectly...have no idea what they mean. :ph34r:

-Go to Disneyland and eat gluten-free pancakes shaped like Mickey Mouse (heard about it here)

-Go jetskiing again

-Go on a cruise

-Catch up on all my scrapbooking

-Make lots of new memories to scrapbook

-Get on a softball team again

-Go rollerskating

-Go to the Bahamas

-Find the most perfect beach (preferably on a tropical island) and watch the sunset.

-Learn to salsa dance

-Go fishing again

I could go on and on.....lots of things I wanna do. :)

not yet as bad as the OMG thread which has like 150 pages .

OMG thread has 400 pages. :o

Andrea....love the new pic. What a cutie Seth is. :)

OK....I went ROCK CLIMBING!!

OMG...it was soooo fun. I discovered I love climbing. :D

It took me awhile to catch on to all the knot tying and belaying business. Am not yet certified....will have to take a test first. Hopefully I will retain all the info thrown at me tonite. :huh:

After our lesson we practiced for awhile...did some climbs and I *think* I got used to all the preparation stuff. Just need to remember it all.

The Dave was a good rock climbing partner...I survived my falls. :)

My legs and arms may be sore in a day or two...I got a good work out. I liked it alot more than I thought I would...its challenging and FUN! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
OK....I went ROCK CLIMBING!!

OMG...it was soooo fun. I discovered I love climbing. :D

It took me awhile to catch on to all the knot tying and belaying business. Am not yet certified....will have to take a test first. Hopefully I will retain all the info thrown at me tonite. :huh:

After our lesson we practiced for awhile...did some climbs and I *think* I got used to all the preparation stuff. Just need to remember it all.

The Dave was a good rock climbing partner...I survived my falls. :)

My legs and arms may be sore in a day or two...I got a good work out. I liked it alot more than I thought I would...its challenging and FUN! :D

Rachel,

I'm so glad you had such a good time!

I've got a restless baby on my hands, although he's in his crib. :P It doesn't do me much good to go to sleep because I'll just drift off and he's fussing again. Poor thing. :( I hope some teeth break through soon.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Susan - susie Q - susie - - whatever - how about Dingo? :)

Yeah Dingo is perfect....I'm gonna call you Dingo here on out... :)

Did you see my post on ROCK CLIMBING!!

OMG....I didnt get scratched up and bloody or anything (I'm sure the bushes will take care of that this weekend) but I did get sweaty and I LOVED it. :D

Julie...you have to try it when you get a chance!!

RACHEL - Supersize Me - snap out of it - - Big Macs for you only in Finland....I love that movie, esp. the barfing scene in the beginning... ha ha ha ha ha :lol:

:oFinland.....I have to add that to my "lifetime" list. How could I have forgotten about this?? Big Macs are waiting for me....how will I ever leave Finland after this?? :blink:

May have to set up permanent residence. Big Macs galore. I'll be like that guy in the movie....eating like 10,000 Big Macs and still smiling. :D

Hehe...the movie was pretty funny. I may even have to watch it again. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
aghhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!! had a long post with like bazillions of quotes.....holy heck, messsed up, it is gone....I am tired and not so well (ate nuggetts today :ph34r: but DID I HAVE A CHOICE? my houseguests went and got them today.....) ;)

Susie,

Don't you hate it when you lost posts! I lost one today too.

Not the nuggets :o .....I hope this doesn't put you down too long. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andrea, sorry you have a restless baby tonight. Poor thing. :(

Everyone....send good vibes to The Dave.....On Monday he's taking a big test. He'll pass on his own (he's not really an idiot)....but good vibes cant hurt. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Everyone....send good vibes to The Dave.....On Monday he's taking a big test. He'll pass on his own (he's not really an idiot)....but good vibes cant hurt. :)

Will do.

Don't forget to post your picture(s) this weekend. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites