Celiac.com Sponsor (A1):



Celiac.com Sponsor (A1):


Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

Rachel--24

Rachelville 2

Recommended Posts

Nikki--I just woke up and haven't heard any news. Is this really true????

I saw him on TV with his little girl...how did he die???

What a shame?

Judy :o

A stingray barb pierced his heart while filming a documentary, ironically, about deadly sea creatures. Very tragic, freak accident.

Share this post


Link to post
Share on other sites
How is your son this morning?

He seems much better, thank you - we can enjoy the day.... and the greeen tea helped ...

I just heard about Steve Irwin, It is so very tragic, and his family so young - how sad. I hope the media will give her some privacy during the next few days.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I'm so saddened by Steve Irwin's death...I just cant even believe it. His show had gotten me hooked on Animal Planet and for a period of about a year I wouldnt watch anything else...just Animal Planet. I was fascinated by the life he led....coming face to face with all these animals. I sometimes wondered if one day he would get hurt but since he was like a hero to me I kind of thought of him as invinceable. I feel like its a huge loss for wild life. :(

Sandy,

I wouldnt even have to be PMS'ing to be frusterated....I feel your pain. ;)

I would have had to finish the garage myself cuz I'd go crazy otherwise....then I'd be mad cuz I had to do everything myself. <_<

Been there...done that. Its very frusterating.

Share this post


Link to post
Share on other sites
I wouldnt even have to be PMS'ing to be frusterated....I feel your pain. ;)

I would have had to finish the garage myself cuz I'd go crazy otherwise....then I'd be mad cuz I had to do everything myself. <_<

Been there...done that. Its very frusterating.

Thanks, it always feels better to know I am not alone...I will have to finish the garrge myself and re-organize the storage room for all his "stuff" he never looks at but cant part with...hmmm wonder if I could call "Clean sweep" to come to my house and do the garage and his office.. :)

Sandy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Molly, love your new avatar!

Stephanie, is it you who is moving? I hope it's going well :)

Sandy, hang in there. I second Andrea, take some deep breaths, and sit back and have that tea :lol:

Mango!! Yoiu are killing us with talk of these muffins, they sound soooooo good. Maybe one of our expert bakers will experiment with the list of ingredients and come up with a recipe. That's great you have been able to go to yoga, and visiting the outback sounds fabulous! Are you taking pictures??

Nikki, I just heard about Steve irwin too and I am so shocked and saddened by the news :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope I am not moving. Not again this year. I never stay planted anywhere for longer than a year.. except this year.

I was really surprised about Steve Irwins death. I always thought he was a great person to be able to deal with those animals as he does. I feel for his family.

I hope everyone had a great holiday weekend. Our weather turned out to be nice after all, after all the rain had blown thru.

Since reading about those Crocs shoes, now I am on a mission to get some. I want to be able to walk around Disney with them.

My son finally started a new thing.. he is beginning to point to things. I know that it doesnt sound like much, but with him being so far behind b/c of his prematurity.. every milestone is a celebration.

I hope everyone is well.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stephanie, I just saw an add on TV today for Croc's. I couldn't believe it.

I just took mine off and washed them with soap and water (was in the garden) and the look like new.

they are sooooooooooo :rolleyes: comfortable.

Judy

Share this post


Link to post
Share on other sites
My son finally started a new thing.. he is beginning to point to things. I know that it doesnt sound like much, but with him being so far behind b/c of his prematurity.. every milestone is a celebration.

Congrats!!! I know exactly what you mean. Everyone stared at me one day in a restaurant when my daughter finally sucked through a straw - she got it. I jumped up and said "GOOD FOR YOU! You sucked through a straw!!!!!!!!" :lol:

Not many understand the excitement except those dealing with developmental delays or prematurity isuses .

happy celebrations!!!! :D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Since reading about those Crocs shoes, now I am on a mission to get some. I want to be able to walk around Disney with them.

They have the "real" ones at our Wild Oats ... don't know if all Wild Oats carry them or not.

I got my kids knock-offs at Target for $10. The ones at Wild Oats are $29.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I am back from Elko Nevada. Had a great time seeing my son and his family, but boy what a long drive!

Share this post


Link to post
Share on other sites

My BIL & his family all have Crocs... they look so cute together, like a family of ducks!

Congrats!!! I know exactly what you mean. Everyone stared at me one day in a restaurant when my daughter finally sucked through a straw - she got it. I jumped up and said "GOOD FOR YOU! You sucked through a straw!!!!!!!!" :lol:

Had this exact experience with my son!

Another funny one, when the twins were babies, one could do a "raspberry" & the other couldn't. He kept trying & trying & when he finally succeeded, my husband & I clapped. And that was when he learned to clap!

Share this post


Link to post
Share on other sites
I got my kids knock-offs at Target for $10. The ones at Wild Oats are $29.

Why did I think they were expensive?? :huh:

$29 isnt bad...If I could find some tangerine ones....I might just buy a pair. ;)

They have them at Wild Oats?? The grocery store?? :unsure:

Tavi,

Welcome back. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Why did I think they were expensive?? :huh:

$29 isnt bad...If I could find some tangerine ones....I might just buy a pair. ;)

They have them at Wild Oats?? The grocery store?? :unsure:

Tavi,

Welcome back. :)

At the Wild Oats I go to there is a rack with the crocs hanging on it. I think they consider them gardening shoes ... otherwise it definately wouldn't make sense.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rachel, I've also seen them at all the local health food stores here, and pretty much everywhere, but Crocs is a local company so I don't know if that has anything to do with it.

Go to www.crocs.com (I can't seem to do links anymore for whatever reason?) and they have an orange "coral" color in the Cayman model.

Hi Tavi, welcome back :) Glad you had such a great trip visiting your son and family!

Stephanie, sorry I thought it was you who mentioned you were in the middle of packing for a move. I could have sworn someone said that here in Rachelville :blink: ...but then again I have had the brain fog.....

Congrats on your son's new accomplishment, I think it's exciting!

My BIL & his family all have Crocs... they look so cute together, like a family of ducks!

That's so cute Leah! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Why did I think they were expensive?? :huh:

$29 isnt bad...If I could find some tangerine ones....I might just buy a pair. ;)

They have them at Wild Oats?? The grocery store?? :unsure:

Ha,you see,I knew you guys would get sucked in to the lure of the crocs :lol:

Come on Rachel,get some-you know you want to! :lol:

Now if our president wears them-well,we (Rachelvillians) all have to wear them-like a dress code.

I think it was Judy who found them really comfortable too-look at these!!

http://www.crocsrx.com/patientLanding

Tavi-good to see our Town Bum is back :D

:):)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Now if our president wears them-well,we (Rachelvillians) all have to wear them-like a dress code.

I think it was Judy who found them really comfortable too-look at these!!

Yeah...and Judy gardens alot.....like me. They would probably be perfect for working in the yard. You guys say you can just rinse off the dirt?? That would be great but wouldnt they stain easily? I get grass stains on my shoes but just throw them in the wash and it comes off...I dont know about these plastic shoes though. :unsure:

Oh...they're not really plastic are they? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ha,you see,I knew you guys would get sucked in to the lure of the crocs :lol:

Come on Rachel,get some-you know you want to! :lol:

:lol: Nikki

We are all going to be experts on crocs here in Rachelville.

This is what the website says about the material they are made with:

Croslite™, a proprietary Closed Cell Resin (PCCR) which is NOT plastic NOR rubber. Croslite™ is closed-cell in nature and anti-microbial, which virtually eliminates odor. it is an extraordinary impact absorbing resin material developed for maximum cushioning. its closed cell properties resist odor, inhibits bacterial and fungal growth and are non­toxic. this versatile material can be worn next to skin and be cleaned with just soap and water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Who knew shoes coudl take up so many posts.

To continue though, there was a piece on the national news here last night about the factory where the crocs are made, and it was AMAZING! And no wastage of material due to the manufacturing process. Comfy AND bio-friendly! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Yeah...and Judy gardens alot.....like me. They would probably be perfect for working in the yard. You guys say you can just rinse off the dirt?? That would be great but wouldnt they stain easily? I get grass stains on my shoes but just throw them in the wash and it comes off...I dont know about these plastic shoes though. :unsure:

Oh...they're not really plastic are they? :lol:

Oh Rachel you are making my day. I was thinking of you last nite when I came in from the garden and took my 'antib bacterial soap' and used a tooth brush and in less than 1 min you'd never know I been in 'ucky' mud.!!!! :o:lol:

:lol: Nikki

We are all going to be experts on crocs here in Rachelville.

This is what the website says about the material they are made with:

Croslite™, a proprietary Closed Cell Resin (PCCR) which is NOT plastic NOR rubber. Croslite™ is closed-cell in nature and anti-microbial, which virtually eliminates odor. it is an extraordinary impact absorbing resin material developed for maximum cushioning. its closed cell properties resist odor, inhibits bacterial and fungal growth and are non­toxic. this versatile material can be worn next to skin and be cleaned with just soap and water.

Yep, this is true...inhibits bacterial and fungal growth..which i have to watch now with the lymphedema.

Who knew shoes coudl take up so many posts.

To continue though, there was a piece on the national news here last night about the factory where the crocs are made, and it was AMAZING! And no wastage of material due to the manufacturing process. Comfy AND bio-friendly! :)

And we are helping the enviroment too...It's a win - win. Come on folks, just slip a pair on in the store. Honest they are more comfortable than my BSA shoes that cost $105.00 big bills.

Crocs Rock in Rachivelle. :lol:

Love you all. (Havent' been on much as getting over a 2 week very dark 'funk') Rachelville is bringing me back to life :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Who knew shoes coudl take up so many posts.

To continue though, there was a piece on the national news here last night about the factory where the crocs are made, and it was AMAZING! And no wastage of material due to the manufacturing process. Comfy AND bio-friendly! :)

That is really good to hear Ryan.

I was reading about how the company started, 3 guys from Boulder, Co wanting to make a comfortable, stylish, waterproof, easy to clean boat shoe that didn't smell :lol: and they came up with crocs and the rest is history. There have been many news reports in the last year that they can't keep them stocked in the stores across the country because the demand is so high, they were having a hard time meeting the demand too, so they had to do some adjusting. Anyway, pretty amazing that something so simple blew up like it did, definitely a success story.

Judy, so good you are in such high spirits :):)

I haven't given in and gotten any crocs, but I did see a very pretty teal color the other day......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow...it looks like we'll all be sporting the Crocs in Rachelville! :lol:

I guess I better get on the ball and find myself a pair....for gardening purposes...definately not for the days I wanna appear somewhat stylish. :lol:

Yup Judy...they will be able to spot us a mile away while we're gardening in R-ville....the bright colored plastic shoes....in fact pretty much everyones feet will be glowing in R-Ville! :lol:

They are the perfect shoes for our town....Bio-friendly. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well, as I told you I got back from my son's in Elko Nevada last night. Now my daughter has told me she is going to move there on Thursday and I am really sad :(

That leaves me just one daughter here, and all I ever wanted to be when I grew up was a mother, now what shall I do? :huh::huh::huh:

Elko is about 9 hours from where I live, so I can't go up there much. I am just really bummed, wish there really was a place called Rachelville

Share this post


Link to post
Share on other sites